Statut Fundacji Edukacji Międzynarodowej
organizacji pożytku publicznego
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§1
Fundacja pod nazwą Fundacja Edukacji Międzynarodowej, zwana dalej „FUNDACJĄ” utworzona przez: VOLVO Truck Poland Sp. z o.o., Stowarzyszenie Klub Rotariański we Wrocławiu, Wrocławskie Stowarzyszenie Edukacyjne, Jacka Libickiego pełniącego funkcję Honorowego Konsula Francji, Zygmunta Grajkowskiego pełniącego funkcję Honorowego Konsula Wielkiej Brytanii, Marka Grzegorzewicza pełniącego funkcję dyrektora CADBURY oraz Rolanda Kliesow pełniącego funkcję Konsula Generalnego Niemiec, zwanych dalej Fundatorami, aktem notarialnym w kancelarii notarialnej we Wrocławiu przy ul. Ruska 3/4 za numerem repertorium A Nr 8815/98 z dnia 1 września 1998 r., działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (tekst jednolity Dz. U. nr 46 z 1991 r. poz. 203) oraz niniejszego statutu.
§2
1. Fundacja jest osobą prawną.
2. Siedzibą Fundacji jest miasto Wrocław.
3. Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
§3
Właściwym Ministrem jest Minister Edukacji Narodowej.
§4
- Fundacja działa na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicą.
- Dla właściwej realizacji celów Fundacja może prowadzić działalność poza granicami kraju zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym.
§5
Fundacja może tworzyć oddziały, zakłady, filie, a także przystępować do spółek i fundacji.
§6
- Fundacja prowadzi Księgę Honorowych Członków Rady Fundacji, do której wpisuje się osoby fizyczne lub podmioty gospodarcze, którzy w szczególny sposób przyczynili się do rozwoju działalności Fundacji.
- Rada Fundacji może ustalić medale honorowe i inne wyróżnienia, które będą przyznawane osobom fizycznym, osobom prawnym oraz organizacjom społecznym zasłużonych dla Fundacji.
- Rada Fundacji określa zasady wpisywania do Księgi Honorowych Członków Rady Fundacji oraz zasady wyróżniania osób i organizacji, o których mowa w ust. 2.
ROZDZIAŁ II
Cel i formy działania Fundacji
§7
1. Celem Fundacji Edukacji Międzynarodowej jest działanie na rzecz wzbogacania możliwości edukacji społeczeństwa poprzez:
a) wspieranie działań na rzecz rozwoju oświaty, edukacji i nauki,
b) wspieranie działań edukacyjnych w kierunku kształtowania tożsamości regionalnej,
c) wspieranie finansowe szkół wszystkich szczebli w ich działalności edukacyjnej,
d) zaznajamianie z kulturą i dorobkiem innych narodowości,
e) udzielanie pomocy innym placówkom oświatowym m.in. w zakresie kontaktów międzynarodowych,
f) wspieranie działań na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu oraz wypoczynku dzieci
i młodzieży.
2. Realizacja celu wymienionego w ust. 1 następuje poprzez działalność pożytku publicznego na rzecz ogółu społeczności – nie będącą działalnością gospodarczą, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej – prowadzoną jako działalność nieodpłatna lub jako działalność odpłatna.
3. Działalnością nieodpłatną pożytku publicznego jest działalność Fundacji w sferze zadań publicznych:
a) pomocy społecznej,
b) działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych,
c) działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
d) rozwijanie kontaktów z krajowymi i zagranicznymi środowiskami związanymi z działalnością Fundacji,
e) współpracę z innymi fundacjami i stowarzyszeniami, których działalność jest zgodna
z celami statutowymi Fundacji,
f) przyznawanie nagród i stypendiów oraz organizowanie i prowadzenie programu stypendialnego mającego na celu pomoc uzdolnionej młodzieży,
g) promocji i organizacji wolontariatu,
h) działalności wspomagającej badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych, technicznych, społecznych i humanistycznych oraz upowszechnianie ekologii i ochrony dziedzictwa przyrodniczego,
i) wspieranie upowszechniania nauki, szkolnictwa, edukacji, oświaty i wychowania.
4. Działalnością odpłatną pożytku publicznego jest działalność Fundacji – z której przychody Fundacja przeznacza wyłącznie na prowadzenie działalności pożytku publicznego – w sferze zadań publicznych:
a) podejmowanie działań zmierzających do poprawy poziomu nauczania,
b) organizowanie, finansowanie i prowadzenie podmiotów objętych systemem oświaty, w tym przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
c) podejmowanie działań z zakresu szkolnych i pozaszkolnych form edukacji, szkoleń
i kursów edukacyjnych, w tym nauki języków obcych,
d) podejmowanie działań z zakresu kultury fizycznej, turystyki i krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży.
5. Szczegółowy zakres prowadzonej działalności nieodpłatnej lub odpłatnej pożytku publicznego Fundacji, określają regulaminy wewnętrzne Fundacji.
§8
Dla osiągnięcia swoich celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prowadzących działalność zbieżną z celami Fundacji.
ROZDZIAŁ III
Majątek i dochody Fundacji
§9
- Majątek Fundacji stanowi Fundusz Założycielski w kwocie pieniężnej 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych), wymieniony w akcie notarialnym jej ustanowienia oraz składniki majątkowe nabyte w trakcie działania Fundacji.
- Dochodami Fundacji są:
a) dochody z operacji finansowych (lokaty, papiery wartościowe itp.),
b) subwencje, dotacje, darowizny, spadki, zapisy,
c) (uchylony)
d) dochody z odpłatnej działalności pożytku publicznego,
e) dochody ze zbiórek i imprez publicznych,
f) dochody z majątku ruchomego i nieruchomego oraz praw majątkowych.
3. Fundacja przeznacza nadwyżkę przychodów nad kosztami na działalność pożytku publicznego.
§10
Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
§11
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.
§12
Dochody z dotacji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
§13
W razie powołania do dziedziczenia, Prezes Fundacji składa, za zgodą Rady Fundacji, oświadczenie o przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza lub o odrzucenie spadku.
ROZDZIAŁ IV
Organy Fundacji
§14
Organami Fundacji są:
a) Rada Fundacji, zwana też Radą.
b) Zarząd Fundacji, zwany też Zarządem.
I. Rada Fundacji
§15
- Rada Fundacji składa się z co najwyżej dziewięciu członków.
- Członków pierwszego składu Rady powołują Fundatorzy. Następnych członków Rady na miejsce osób, które przestały pełnić tę funkcję lub dla rozszerzenia składu Rady, powołuje w drodze uchwały Rada.
- Rada Fundacji zaprasza do udziału w posiedzeniach Rady Fundacji z głosem doradczym, po jednej z osób, pełniących funkcję Przewodniczącego gremium, zrzeszającego ogół rodziców uczniów każdej ze szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, dla których Fundacja jest organem założycielskim. Zaproszenie powyższych osób do udziału w posiedzeniach Rady Fundacji, dokonane w trybie zdania pierwszego, może nastąpić na okres do 12 miesięcy (z możliwością przedłużenia okresu zaproszenia na mocy kolejnej uchwały Rady Fundacji), w każdym razie na okres nie dłuższy, aniżeli okres posiadania przez zaproszone osoby statusu Przewodniczącego członka gremium, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
- Rada Fundacji winna dążyć, aby w miarę możliwości połowę składu Rady Fundacji stanowili członkowie, będący opiekunami prawnymi uczniów szkół lub placówek oświatowo-wychowawczych, dla których Fundacja jest organem założycielskim. Jeżeli liczba członków Rady Fundacji, będących opiekunami prawnymi uczniów, o których mowa w zdaniu pierwszym, będzie mniejsza niż połowa liczba członków istniejącego składu Rady Fundacji i jeżeli zaistnieje możliwość uzupełnienia liczby członków Rady Fundacji, będących opiekunami prawnymi uczniów, o których mowa powyżej, wówczas Przewodniczący Rady Fundacji zobowiązany jest do przedstawienia Radzie Fundacji, w terminie 3 miesięcy, kandydata na członka Rady Fundacji, spośród opiekunów prawnych uczniów, o których mowa w zdaniu pierwszym.
- Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza Rady. Osoby te tworzą prezydium Rady.
- Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady oraz prezydium, zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz oraz wobec Zarządu.
- Udział w pracach Rady jest honorowy.
- Rada Fundacji jest kolegialnym organem nadzoru, odrębnym od Zarządu Fundacji i niepodlegającym mu w zakresie wykonywania nadzoru.
- Członkowie Rady Fundacji:
a) nie mogą być członkami Zarządu Fundacji ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej,
b) nie mogą być skazani wyrokiem prawomocnym za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
c) mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji członka Rady Fundacji wyłącznie zwrot uzasadnionych kosztów, bez prawa do wynagrodzenia.
§16
- Kadencja Rady Fundacji oraz mandat członka Rady Fundacji są nieograniczone w czasie, z zastrzeżeniem §15 ust. 3 Statutu.
- Odwołanie członka Rady Fundacji następuje na mocy uchwały Rady Fundacji, podjętej w trybie określonym w § 18 ust. 5, ust. 6 i ust. 6a.
- Każdy z członków Rady może być odwołany w trakcie trwania kadencji wyłącznie w wyniku:
a) stwierdzenia niezdolności do pracy przez komisję lekarską,
b) prawomocnego skazania przez sąd karny,
c) naruszenia postanowień statutu Fundacji i Regulaminu Rady Fundacji,
d) nieuczestniczenia w co najmniej połowie posiedzeń Rady w okresie 12 miesięcy poprzedzających podjęcie uchwały o odwołaniu.
4. Odwołanie członka Rady Fundacji następuje w przypadku złożenia rezygnacji przez członka Rady Fundacji. Każdy z członków Rady może złożyć rezygnację bez podania powodów.
§17
- Rada Fundacji pracuje na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego Rady lub na wniosek Zarządu lub co najmniej 3 członków Rady.
- Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż dwa razy w roku.
- W posiedzeniach Rady Fundacji uczestniczy przedstawiciel Zarządu z głosem doradczym, z wyłączeniem tych części posiedzeń Rady Fundacji, których przedmiotem są sprawy, dotyczące dyskusji na temat oceny pracy Zarządu lub dotyczące wysokości wynagrodzeń członków Zarządu, jednakże z uwzględnieniem w każdym przedmiocie stanowiska Zarządu.
§18
- Rada wykonuje swe uprawnienia i obowiązki na posiedzeniach, na których podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, chyba że Statut stanowi inaczej.
- (uchylony)
- (uchylony)
- (uchylony)
- W sprawach dotyczących:
a) powołania i odwołania członków Rady Fundacji,
b) rozporządzeń majątkowych – w stosunkach z jednym podmiotem działającym samodzielnie lub wieloma podmiotami, działającymi w ramach tej samej grupy kapitałowej i/lub powiązanych osobowo – przekraczających jednorazowo lub łącznie w okresie 12 kolejnych miesięcy, kwotę 250 tysięcy złotych lub 10% sumy bilansowej (w zaokrągleniu do pełnego złotego) wskazanej w ostatnim zatwierdzonym rocznym sprawozdaniu finansowym Fundacji,
Rada Fundacji podejmuje uchwały większością 3/4 głosów w obecności co najmniej 2/3 członków Rady Fundacji, jednakże przy nie mniej niż 4 (czterech) głosach oddanych za uchwałą, z zastrzeżeniem § 18 ust. 6a.
c) powołania i odwołania członków Zarządu Fundacji,
Rada Fundacji podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej 2/3 członków Rady Fundacji, jednakże przy nie mniej niż 4 (czterech) głosach oddanych za uchwałą.
6. Powołanie i odwołanie poszczególnych członków Rady Fundacji może odbywać się w drodze głosowania tajnego w przypadku złożenia takiego wniosku przez dowolnego członka Rady Fundacji, biorącego udział w głosowaniu. W procedurze głosowania nad odwołaniem członka Rady Fundacji, nie bierze udziału członek Rady Fundacji, którego wniosek o odwołanie dotyczy.
6a. W sytuacji, gdy liczba członków Rady Fundacji obniży się poniżej minimalnej liczby członków Rady Fundacji, niezbędnej do podjęcia uchwał przewidzianych w Statucie, Rada Fundacji zobowiązana jest do niezwłocznego uzupełnienia swojego składu, w celu osiągnięcia minimalnej liczby członków Rady Fundacji, zdolnej do podjęcia powyższych uchwał, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia wystąpienia powyższego obniżenia się minimalnej liczby członków Rady Fundacji, na mocy uchwały, podjętej większością 3/4 głosów w obecności 2/3 członków Rady Fundacji. W razie nie dojścia do skutku uchwały Rady Fundacji w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, wyboru nowego członka Rady Fundacji, w celu osiągnięcia minimalnej liczby członków Rady Fundacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, dokonują pozostający w składzie Rady Fundacji członkowie Prezydium Rady Fundacji, jednakże nie później niż w terminie kolejnych 90 dni, od dnia wystąpienia powyższego obniżenia się minimalnej liczby członków Rady Fundacji, na mocy uchwały, podjętej większością 2/3 głosów w obecności wszystkich, pozostających w składzie Rady Fundacji członków Prezydium Rady Fundacji. W razie nie dojścia do skutku uchwały Rady Fundacji w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym oraz w terminie, o którym mowa w zdaniu drugim, opisaną w niniejszym ustępie procedurę wyboru nowego członka Rady Fundacji, należy ponawiać w celu osiągnięcia minimalnej liczby członków Rady Fundacji, o której mowa w zdaniu pierwszym. Do czasu uzupełnienia składu Rady Fundacji, zgodnie z postanowieniami niniejszego ustępu, Rada Fundacji nie może podejmować innych uchwał, niż uchwały powołujące nowych członków Rady Fundacji, podjęte w trybie niniejszego ustępu oraz uchwały, których podjęcie wymagane jest przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
7. W razie równości głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.
§19
- Do udziału w posiedzeniach Rady Fundacji mogą być zapraszane osoby i przedstawiciele organizacji, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
- Udział osób wymienionych w ust. 1 w posiedzeniach Rady ma charakter doradczy.
§20
1. Do obowiązków Rady Fundacji należy:
a) nadzór nad realizacją głównych kierunków działania Fundacji,
b) inspirowanie nowych kierunków działania Fundacji,
c) powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji,
d) ustalanie warunków zatrudnienia członków Zarządu Fundacji,
e) zawieranie umów o pracę lub cywilnoprawnych z członkami Zarządu Fundacji,
f) uchwalanie programów działania Fundacji (rocznych i wieloletnich),
g) przyznawanie indywidualnych nagród i stypendiów Fundacji,
h) zatwierdzanie projektów zmian w Statucie Fundacji,
i) ocena prawidłowości wykorzystania majątku i środków finansowych Fundacji,
j) zatwierdzanie rocznych sprawozdań finansowych Fundacji, sprawozdań z działalności Fundacji oraz udzielanie absolutorium członkom Zarządu,
k) podejmowanie uchwał w sprawie rozpoczęcia i zakończenia działalności jednostek organizacyjnych Fundacji (oddziały, zakłady, przedstawicielstwa itp.),
l) uchwalanie regulaminu Rady Fundacji,
m) zatwierdzanie regulaminu Zarządu Fundacji,
n) podejmowanie uchwał w innych sprawach przewidzianych w Statucie Fundacji, a w szczególności uchwał określonych w § 18 ust. 5.”
2. Rada Fundacji wykonując obowiązki określone w ust. 1 może zasięgać opinii ekspertów.
3. Rada Fundacji może wyrażać opinie we wszystkich sprawach dotyczących Fundacji
§21
Szczegółowy tryb działania Rady Fundacji określa „Regulamin Rady Fundacji Edukacji Międzynarodowej”.
II. Zarząd Fundacji
§22
- W skład Zarządu Fundacji wchodzą 2 lub 3 osoby.
- Kadencja Zarządu trwa 4 lata.
- Na czele Zarządu Fundacji stoi Prezes Zarządu.
- Członkowie Zarządu są powoływani i odwoływani przez Radę Fundacji w drodze uchwał, podejmowanych zgodnie z trybem określonym w § 18 ust. 5.
- Odwołanie członka Zarządu przez Radę Fundacji następuje w przypadku złożenia rezygnacji przez członka Zarządu. Odwołanie członka Zarządu przez Radę może nastąpić w przypadku:
a) podjęcia pracy, której charakter uniemożliwia należyte wykonywanie funkcji członka Zarządu,
b) nienależytego wypełniania funkcji członka Zarządu, na skutek winy członka Zarządu,
c) istotnego naruszenia postanowień Statutu Fundacji, na skutek winy członka Zarządu.
6. Członkowie Zarządu wykonują powierzone funkcje na podstawie umowy o pracę, bądź stosownych umów cywilnoprawnych.
7. Członkowie Zarządu nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§23
- Do Zarządu Fundacji należą sprawy niezastrzeżone do kompetencji Rady Fundacji.
- Zarząd Fundacji w szczególności:
a) kieruje działalnością Fundacji i sprawuje zarząd jej majątkiem,
b) reprezentuje Fundację na zewnątrz,
c) opracowuje i realizuje roczne oraz wieloletnie programy działania Fundacji,
d) przyjmuje subwencje, darowizny, spadki i zapisy,
e) określa strukturę organizacyjną Fundacji,
f) ustala wielkość zatrudnienia, zasady i wysokość wynagrodzeń oraz innych gratyfikacji dla pracowników Fundacji, a także osób współpracujących z Fundacją na podstawie umów cywilnoprawnych,
g) uchwala regulaminy i akty wewnętrzne Fundacji,
h) realizuje uchwały Rady Fundacji, z tym zastrzeżeniem, że uchwały Rady Fundacji, o których mowa w § 18 ust. 5 pkt b), § 20 ust. 1 pkt f. i pkt k., podlegają realizacji pod warunkiem ich zaakceptowania przez Zarząd,
i) sporządza sprawozdania z działalności Fundacji,
j) powołuje gremia opiniodawczo-doradcze stałe i doraźne, w związku z realizacją poszczególnych programów.
§24
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- Uchwały Zarządu podejmowane są na posiedzeniach Zarządu, z których sporządzany jest protokół.
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb.
- O konieczności zwołania Zarządu oraz podjęcia Uchwały na posiedzeniu Zarządu decyduje Prezes Zarządu.
§25
Oświadczenia woli w imieniu Fundacji składają:
- Prezes Zarządu Fundacji – jednoosobowo,
- dwaj członkowie Zarządu działający łącznie,
- członek Zarządu i pełnomocnik – działający łącznie, w granicach pełnomocnictwa udzielonego pełnomocnikowi,
- dwaj pełnomocnicy działający łącznie w granicach udzielonego pełnomocnictwa.
§26
Szczegółowy tryb działania Zarządu Fundacji określa „Regulamin Zarządu Fundacji”.
ROZDZIAŁ V
Gospodarka finansowa Fundacji
§27
- Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i ewidencję księgową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Fundacja może tworzyć fundusze celowe. Zasady ich tworzenia i wykorzystania określają regulaminy uchwalone przez Zarząd Fundacji.
- Rok obrotowy trwa od dnia 1 sierpnia do dnia 31 lipca.
- Zabrania się:
a) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie organów oraz pracownicy pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
b) przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
c) wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Fundacji,
d) zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów Fundacji lub pracownicy oraz ich osoby bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
ROZDZIAŁ VI
Zmiana Statutu
§28
- Zmiany Statutu dokonuje Rada Fundacji na mocy uchwały, podjętej większością 3/4 głosów w obecności co najmniej 2/3 członków Rady Fundacji, jednakże przy nie mniej niż 5 (pięciu) głosach oddanych za uchwałą, po uprzednim przedstawieniu projektu zmian przez Zarząd Fundacji.
- Zmiana Statutu nie może powodować istotnych zmian celów Fundacji, o których mowa w § 7 Statutu.
ROZDZIAŁ VII
Postanowienia końcowe
§29
- Dla efektywnego urzeczywistnienia swoich celów Fundacja może połączyć się z inną Fundacją.
- Połączenie nie może nastąpić, jeśli w jego wyniku mógłby zmienić się cel Fundacji.
- Decyzję o połączeniu podejmuje Rada Fundacji na mocy jednomyślnej uchwały, podjętej na wniosek Zarządu, w obecności 2/3 członków Rady Fundacji, jednakże przy nie mniej niż 5 (pięciu) głosach oddanych za uchwałą.
§30
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została powołana lub wobec wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- Uchwałę o likwidacji Fundacji, w przypadkach wskazanych w ustawie, podejmuje Rada Fundacji na mocy jednomyślnej uchwały, podjętej na wniosek Zarządu, w obecności 2/3 członków Rady Fundacji, jednakże przy nie mniej niż 5 (pięciu) głosach oddanych za uchwałą.
- Likwidację przeprowadza wyznaczony przez Radę Fundacji, na mocy uchwały, o której mowa w ust. 2, likwidator, któremu w okresie likwidacji przysługują prawa i obowiązki Zarządu.
- Majątek Fundacji pozostały po likwidacji, przeznacza się na cele statutowe Fundacji.
§31
Użyte w Statucie określenia oznaczają:
głosy – głosy “za”, “przeciw” lub “wstrzymujące się” oddane podczas głosowania w sposób zgodny ze Statutem;
bezwzględna większość głosów – więcej niż połowę głosów oddanych;
§32
Organizację wewnętrzną Fundacji określa „Regulamin organizacyjny” uchwalony przez Zarząd Fundacji.
Statut w wersji jednolitej – ostatnia zmiana: 14.11.2017